IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Spis Zaklęć - Magia Prosta

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Yelena Kiryllow
Opiekun Rocznika V
avatar

Female Skąd : Archangielsk
Różdżka : 10,5 cala, brzoza Ermana, średnio elastyczna, elegancka, rdzeń z włosa wili - matki
Ubiór : Prosta sukienka w kolorze ciemnej zieleni, sięgająca przed kolana i pozbawiona rękawów, idealnie komponuje się z karnacją dziewczyny.
Liczba postów : 101

PisanieTemat: Spis Zaklęć - Magia Prosta   Czw Lip 21, 2011 9:20 pm

W fazie budowy i zmiany, aby wykluczyć zbedne plagiaty

Dostępność: W każdym przypadku, jeżeli osoba znająca zaklęcie z wyższego kręgu, zechce uczyć osobę młodszą, gracz ma szansę nauczenia się niedostępnego dlań dotąd czaru. Pod warunkiem zawarcia takiego nauczania w fabule i uznania go przez Administrację. Zgłoszenia nauki dokonuje się w momencie jej rozpoczęcia.

MAGIA PROSTA

TRANSMUTACJA


WSZYSCY

Engorgio
Opis: Powiększa małe obiekty.
Dostępność: wszyscy

Glisseo
Opis: Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Dostępność: wszyscy

Quietus
Opis: Osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.
Dostępność: wszyscy

Reducio
Opis: Redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
Dostępność: wszyscy

UCZNIOWIE I ROKU

-*-BRAK-*-

UCZNIOWIE II ROKU

Ferraverto
Opis: Przemienia zwierzę w pucharek.
Dostępność: uczniowie od II roku

UCZNIOWIE III ROKU

Draconifors
Opis: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe, żywe latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować. Czarodziej widzi wówczas ich oczami i nie może podejmować innych działań.
Dostępność: uczniowie od III roku

Fluna
Wymowa: Wypowiadając formułę i akcentując na -u- należy dodać, lub pomyśleć, to co dany obiekt ma wymawiać.
Opis: Jedno z prostszych zaklęć ożywiających, polegających na zmuszaniu obiektu, do wypowiadania pewnych kwestii w sposób ciągły lub w przypadku połączenia z zaklęciem wykrywającym, gdy ktoś się zbliża.
Dostępność: uczniowie od III roku

Lapifors
Opis: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe króliczki, którymi czarodziej jest w stanie pokierować.
Dostępność: uczniowie od III roku, dorośli

Spongifus
Wymowa: przedłużając -o-
Opis: Rzucając to zaklęcie na dywan lub płytę posadzki (ograniczoną krawędziami powierzchnię), czarodziej przekształca je w bardzo sprężystą, galaretowatą substancję służącą jako trampolina – zdolna wyrzucić kogoś bardzo daleko/wysoko.
Dostępność: uczniowie od III roku

UCZNIOWIE IV ROKU

Proteus
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: Powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Ranalanx
Wymowa i ruchy różdżką: Wykonując obrót w prawo różdżką nad żabą, wypowiedzieć formułę i stuknąć nią w płaza.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, przemieniające żabę w przedmiot nieożywiony, podobnych rozmiarów.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Reducto
Opis: Niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Sonorus
Opis: Zwiększa siłę głosu.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Acies
Wymowa: akcentujemy 'i'
Ruch różdżką: zamach zza pleców i wycelowanie w przedmiot lub grupę małych elementów.
Opis: Sprawia, że dowolny przedmiot staje się bardzo ostry, niczym brzytwa.
Działa na wszystko, od źdźbła trawy po spadające kamienie...
Dostępność: uczniowie od IV roku

UCZNIOWIE V ROKU

Augeo
Opis: Zaklęcie o działaniu powiększającym. Pozwala powiększyć obiekt do dowolnych rozmiarów ograniczonych jedynie mocą i chęciami czarodzieja. Nie liczcie jednak na zamianę igły w Wieżę Eifla będąc uczniami... Odwraca też działanie zaklęć zmniejszających.
Dostępność: uczniowie od V roku

Homo Proprius
Wymowa: Wywijając w powietrzu pojedynczą ósemkę zaczynając ją od góry, kręcąc odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, należy pomyśleć dokładnie co ma właściwie robić ów obiekt (np. chroń ucznia).
Opis: Zaklęcie ożywiające, pozwalające na swoiste "zaprogramowanie" zachowań wybranych przedmiotów (np. zbroi, czy posągu). Mimo iż materiał z którego są wykonane może nie być wystarczająco giętki, to jednak staje się elastyczny, nie tracąc nic z pozostałych cech. Zaklęcie przestaje działać w chwili gdy przedmiot zostaje zniszczony lub zaklęcie zostanie anulowane.
Dostępność: uczniowie od V roku

Inviperantes
Wymowa: Wykonując krótkie machnięcie po niewielkim łuku, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę, wyobrażając sobie jak ów przedmiot ma po przemianie wyglądać.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, polegające na zmianie wszelkich długich, a jednocześnie dosyć cienkich obiektów w węże. To jakie osiągną rozmiary zależy od obiektu, natomiast precyzja wzorów na skórze i budowy pyska, zależy od dokładności wykonania zaklęcia.
Dostępność: uczniowie od V roku

Plenus Aperito
Wymowa: Celując na obiekt, należy wyraźnie zaakcentować długie -i-
Opis: Zaklęcie poszerzające. Dzięki niemu można na chwilę zagiąć strukturę wąskich lub małych przejść, które rozszerzają się do rozmiarów, umożliwiających swobodne przejście. Idealne do wydostawania się z trudnych sytuacji. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie utknąć w takim przejściu lub nie zostać zmiażdżonym.
Dostępność: uczniowie od V roku

Testudarca
Wymowa i ruchy różdżką: Akcentując wyraźnie -arca- należy stuknąć różdżką w skorupę żółwia.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, zmieniające żółwia w szkatułkę na biżuterię.
Dostępność: uczniowie od V roku

Velcauda
Wymowa i ruchy różdżką: Układając dokładnie w myślach to co ma robić ów obiekt pod wpływem zaklęcia, należy wycelować w obiekt i wypowiedzieć formułę.
Opis: Zaklęcie zaszczepienia cech. Pozwala na nadawanie obiektom nieożywionym wybranych cech, uznawanych za zwierzęce. Szczekające pióro, gryząca klamka, czy kurtka która ucieka przez cały korytarz miaucząc. Wszystko to w pewnym zakresie jest możliwe, jednak w ograniczeniu do pojedynczych cech.
Dostępność: uczniowie od V roku

UCZNIOWIE VI ROKU

Sonitus Immutatio
Opis: Różdżką celuje się w swoje gardło i z patyczka wystrzela snop niebieskich iskier, od tej chwili, przez jakiś czas można używać głosu innej osoby. Oczywiście głos trzeba było kiedyś słyszeć.
Dostępność: uczniowie od VI roku

UCZNIOWIE VII ROKU

Non animalus
Wymowa: z akcentem na -ni-
Opis: Powoduje ponowną zamianę animaga w człowieka, odwraca także zaklęcia przemieniające w zwierzęta. W obu przypadkach jest to czar niezwykle trudny i wymagający koncentracji, dopiero wytrawni magowie mogą rzucać go z „lekkością”.
Dostępność:uczniowie od VII roku

Piertotum Locomotor
Opis: Ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.
Dostępność: uczniowie od VII roku

DOROŚLI

Portus
Opis: Zamienia dany obiekt w świstoklik.
Dostępność: dorośli

Serpendraconia
Opis: Nadaje wskazanemu wężowi cech smoka, dzięki czemu ten może zionąć ogniem. Zaklęcie działa od kilkudziesięciu sekund do nawet kilkunastu minut w zależności od woli i siły czarodzieja.
Dostępność: dorośli

ZAKLĘCIA OFENSYWNE

WSZYSCY

Arania Exumeri
Opis: Zadaje ból pająkom.
Dostępność: wszyscy

Everte Statum
Opis: Wyrzuca w powietrze tego, w kogo trafi.
Dostępność: wszyscy

Flippendo
Opis: Popycha lub przesuwa małe obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie, ale może służyć przeciwko jednostkom żywym). Czar można przyrównać do ograniczonej wagą telekinezy.
Dostępność: wszyscy

Lacarnum Inflamare
Opis: Umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Dostępność: wszyscy

Offendo
Wymowa: Celując w przeciwnika, należy wyraźnie zaakcentować podwójne f
Opis: Zaklęcie porażenia. Każdy na kim zostanie użyte doznaje uczucia podobnego do porażenia prądem. Choć nie powoduje trwałego uszczerbku, to doskonale nadaje się do wyswobodzenia się lub zrobienia małego zamieszania.
Dostępność: wszyscy

Oppungo
Opis: Wyczarowuje małe ptaszki(podobne do kanarków) i zmusza je do ataku na inną osobę.
Dostępność: wszyscy

Petrifikus Totalus-
Opis: Powoduje, sztywnienie ciała przeciwnika.
Dostępność: wszyscy

Refero
Wymowa: Celując w wybraną osobę, należy wypowiedzieć formułę z długim i melodyjny „fe”
Opis: Każdy kto zostanie poddany działaniu tego zaklęcia doznaje iluzji dźwiękowej, która nie pozwala mu właściwie ocenić miejsca, z którego dochodzą wszelkie odgłosy. Zaklęcie ma ograniczony czas działania zależny od siły rzucającego.
Dostępność: wszyscy

Relashio
Opis: Sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w otoczeniu wodnym jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby lub do np. spalenia łańcuchów.
Dostępność: wszyscy

Rictusempra
Opis: Jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Dostępność: wszyscy

Serpensortia
Opis: Wyczarowuje jadowitego węża, który atakuje przeciwnika.
Dostępność: wszyscy

Tarantallegra
Opis: Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy. Zaklęciem odwołującym je jest Finite, a zaklęciem, które leczy jego skutki jest Finite Inkantatem.
Dostępność: wszyscy

UCZNIOWIE I ROKU

-*-BRAK-*-

UCZNIOWIE II ROKU

Peskipiksi Pesternomi
Opis: Poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
Dostępność: uczniowie od II roku, dorośli

Vipera Ivanesca, Vipera Evanesca
Opis: Sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół.
Dostępność: uczniowie od II roku, dorośli

UCZNIOWIE III ROKU

Bombarda
Opis: Niszczy przedmioty, w które zostało wycelowane powodując ich wybuch wybuch, działa także na istoty żywe. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima.
Dostępność: uczniowie od III roku, dorośli

Drętwota
Opis: Oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
Dostępność: uczniowie od III roku, dorośli

UCZNIOWIE IV ROKU

Confringo
Opis: Powoduje eksplozję danego obiektu.
Dostępność: uczniowie od IV roku, dorośli

Conjunctivitis
Opis: Oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Dostępność: uczniowie od IV roku, dorośli

Orchideus
Opis: Powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta
Dostępność: uczniowie od IV roku, dorośli

UCZNIOWIE V ROKU

Deprimo
Opis: Zaklęcie raniące zdolne do zadania obrażeń grupie osób znajdujących się w jego zasięgu (fala energii o średnicy 1m), lub dematerializowania trafionego nim przedmiotu ( dziura w podłodze, ścianie, etc.)
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli

Diminuendo
Opis: Zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli

Gelidum Spiritus
Opis: Zaklęcie pojedynkowe wyrzucające z różdżki ciemno zielonkawy dym zmierzający niczym pocisk w stronę oponenta. Nie jest to zaklęcie o działaniu rozbrajającym, czy ogłuszającym. Gdy styka się z przeciwnikiem, po prostu mrozi jego ciało sprawiając, że w pierwszym odruchu najczęściej kuli się z zimna, gdy pokrywa go powłoka śniegu i lodu. Efekt trwa od kilku do nawet kilkunastu sekund, choć wszystko zależy oczywiście od siły rzucającego i tego jak poradzi sobie ofiara.
Dostępność: uczniowie od V roku

Sentignis
Wymowa: Zaklęcie niewerbalne, wymagające jedynie wycelowania w dany obiekt i pomyślenia formuły.
Opis: Zaklęcie poparzenia. Osoba na, którą zostanie rzucone, czuje przez kilka sekund uczucie podobne do rzucenia w płomienie. Zaklęcie nie zostawia żadnych widocznych śladów.
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli

UCZNIOWIE VI ROKU

Expulso
Opis: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone), bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Dostępność: uczniowie od VI roku, dorośli

Obscuro
Opis: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Dostępność: uczniowie od VI roku, dorośli

UCZNIOWIE VII ROKU

Duro
Opis: Przemienia w kamień dowolny obiekt żywy, lub martwy
Dostępność: uczniowie od VII roku, dorośli

Levicorpus
Opis: Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu).
* Czar ten powoduje odrzucenie przeciwnika (i związane z tym obrażenia), tylko w przypadku dobrej znajomości magii ofensywnej, oraz pełnej koncentracji – w przeciwnym razie, ofiara zawiśnie i co najwyżej podynda sobie radośnie.
Dostępność: uczniowie od VII roku, dorośli

Ottorius
Opis: Odrzuca przeciwnika i przez chwilkę zadaje mu wielki ból.
Dostępność: uczniowie od VII roku, dorośli

DOROŚLI

Arcapremo
Wymowa: Celując w ciało na wysokości klatki piersiowej, należy pomyśleć formułę. Zaklęcie tylko w formie niewerbalnej.
Opis: Wywołuje krótki i mocny ucisk w klatce piersiowej, podobne do stanu przedzawałowego, skutecznie utrudniający swobodne poruszanie. Choć uczucie jest nieprzyjemne, już po chwili nie pozostawia po sobie żadnych śladów czysto medycznych. Wyjątkowo niebezpieczne, gdy zastosowane pod wodą. Może prowadzić do szybkiego utopienia.
Dostępność: dorośli

Bombarda Maxima
Opis: Potrafi zniszczyć duże powierzchnie np. ściany.
Dostępność: dorośli

Bracchium Emendo
Opis: Powoduje znikanie kości.
Dostępność: dorośli

Confundus
Opis: Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Dostępność: dorośli

Speculum Corporis
Wymowa: Celując w tors lub plecy, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę.
Opis: Każdy na kim zostanie użyte zaklęcie, doznaje czasowego odwrócenia układu nerwowego. Oznacza to, że chcąc np. poruszyć lewą ręką, zamiast ową kończyną, poruszy prawą nogą. Doskonale nadaje się do chwilowego spowolnienia, chyba że ktoś zdoła oprzeć się własnym zmysłom i zna „nowy układ poruszania się”
Dostępność: dorośli

Szatańska Pożoga
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w formę dzikich bestii i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów. Zaklęcie o wiele łatwiej wywołać niż powstrzymać, a nie kończy swego działania po śmierci rzucającego. Jest na tyle potężne, że czasem potrzeba kilku czarodziei, by nad nim zapanować.
Dostępność: dorośli

ZAKLĘCIA DEFENSYWNE

WSZYSCY

Ascendio
Opis: Z ogromną siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez czarodzieja kierunku.
Dostępność: wszyscy

UCZNIOWIE I ROKU

-*-BRAK-*-

UCZNIOWIE II ROKU

Expelliarmus
Opis: Odrzuca przeciwnika lub jego różdżkę.
Dostępność: uczniowie od II roku, dorośli

UCZNIOWIE III ROKU

Riddiculus
Opis: Zamienia bogina w coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Dostępność: uczniowie od III roku, dorośli

UCZNIOWIE IV ROKU

_*_BRAK_*_

UCZNIOWIE V ROKU

Zaklęcie Tarczy
Opis: Tworzy krótkotrwałą magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed atakami przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblis.
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli

Reffelo
Wymowa: (można swobodnie stosować niewerbalnie)
Opis: W przeciwieństwie do klasycznych zaklęć tarczy i blokad, jest to czar przeznaczony do szybkiej i profesjonalnej walki. W zamian za rezygnację z arealnej ochrony, rzucający zaklęcie wzmacnia tarczę jedynie przy samej różdżce, co pozwala przy odpowiednim jej ułożeniu swobodnie odbijać nawet ciężkie uroki i zaklęcia. Niestety nie trafienie w tor lotu zaklęcia przed którym rzucający chce się obronić, kończy się oberwaniem czarem z pełną mocą.
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli

Sphaera luxor
Wymowa: jest to zaklęcie niewerbalne
Opis: [Zaklęcie, które w 7 tomie Voldemort rzucił aby chronić Nagini]
Zaklęcie to pozwala na zamknięcie jakiegoś obiektu lub osoby w świetlistej kuli. Kula ta jest półprzeźroczysta i uniemożliwia tak wydostanie się z niej jak i dostanie się do jej wnętrza czegokolwiek. Ten, który rzuca zaklęcie ma pełną kontrolę nad tym co może przeniknąć przez kulę a od czego się ona odbija.
Dostępność: uczniowie od V roku

UCZNIOWIE VI ROKU

-*-BRAK-*-

UCZNIOWIE VII ROKU

Conversum
Opis: Po precyzyjnym wskazaniu celu- różdżka przeciwnika - i wypowiedzeniu formuły, rzucamy zaklęcie konwersji, należy wykazać się sprytem, szybkością i umiejętnościami. Rzucone na różdżkę przeciwnika powoduje, że następne zaklęcie jakie spróbuje rzucić, wystrzeli nie we wroga, a w niego samego. Promień zwyczajnie prześlizgnie się po różdżce i ugodzi w atakującego. Działa jednorazowo- następny urok zostanie wystrzelony w odpowiednim kierunku. Nie działa na zaklęcia niewybaczalne ignorując je. Takim przypadku czar podziała na kolejne rzucone zaklęcie. W przypadku jeśli będzie to czar rzucamy na samego siebie (np.: zaklęcia leczące) Conversum po prostu rozproszy to zaklęcie.
Dostępność: uczniowie od VII roku, dorośli

Liberacorpus
Opis: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Dostępność: uczniowie od VII roku, dorośli

DOROŚLI

Expekto Patronum
Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako „kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Dostępność: dorośli

Fomecrusta
Opis: Jest to zaklęcie polegające na wystrzeleniu z końca różdżki „pocisku" będącego strumieniem dymu. Choć kolor zasłony zależy od osoby rzucającej zaklęcie, to najczęściej zasłona jest ciemnoszara. Owa chmura nie jest jednak w żaden sposób trująca i odpowiada wyłącznie za pozbawienie innych wglądu w sytuację. Problem polega na tym, że i rzucający zwykle nie jest wstanie przeniknąć wzrokiem tej bariery. Sam dym zaś, początkowo wystrzelony w formie smugi, szybko rozprzestrzenia się wokół toru lotu, wypełniając sporą przestrzeń, najczęściej całego pomieszczenia. Dym ten nie unosi się też ku górze, dlatego ewentualnie użycie poza zabudowaniami również okazuje się pomocne zarówno przy ataku na oślep, jak i ucieczce.
Dostępność: dorośli

Protego Horriblis
Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne. Ten potężny czar jest wstanie odeprzeć nawet zaklęcia niewybaczalne (z wyjątkiem Avada Kadavra ) istnieje tylko jeden warunek osoba je rzucająca musi włożyć w nie tyle samo, lub więcej mocy niż atakujący.
Dostępność: dorośli

ZAKLĘCIA ZWYKŁE

WSZYSCY

Alohomora
Opis: Służy do otwierania zamków itp.
Dostępność: wszyscy

Aperacjum
Opis: Ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.
Dostępność: wszyscy

Aquamenti*
Opis: Wytwarza strumień wody z różdżki.
* W zależności od kreatywności gracza, to zaklęcie może mieć też zastosowanie a ataku oraz obronie.
Dostępność: wszyscy

Avis
Opis: Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Dostępność: wszyscy

Chłoszczyść
Opis: Czyści oraz porządkuje.
Dostępność: wszyscy

Zaklęcie Czterech Stron Świata
Opis: różdżka obraca się w kierunku północnym.
Dostępność: wszyscy

Diffindo
Opis: Służy do rozcinania: więzów, skóry etc.:
*Ma zastosowania w ofensywie.
Dostępność: wszyscy

Evanesco
Opis: Powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Dostępność: wszyscy

Finite
Opis: Kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegre).
Dostępność: wszyscy

Flagrate
Opis: Oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Dostępność: wszyscy

Furnunculus
Opis: Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Dostępność: wszyscy

Immovilus, Immobilus
Opis: Spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: wszyscy

Impervius
Opis: Nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Dostępność: wszyscy

Incarcorpus
Opis: Unosi przedmiot na niewielką wysokość ok. 1 m.
Dostępność: wszyscy

Jęzlep
Opis: Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
Dostępność: wszyscy

Lapsus
Wymowa: Wskazując na przedmiot lub daną powierzchnię, należy wymówić formułę, wyraźnie akcentując na „ps”
Opis: Każdy przedmiot lub fragment powierzchni na który zostanie rzucone to zaklęcia, staje się z wierzchu wyjątkowo śliski i praktycznie niezdolny do dłuższego utrzymania w rękach. W przypadku powierzchni przypomina to efekt wyjątkowo śliskiej podłogi. Zaklęcie usuwające ów efekt to Reducto.
Dostępność: wszyscy

Locomotor
Opis: Służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.).
Dostępność: wszyscy

Lumos
Opis: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima (wzmocnienie zaklęcia pierwotnego) i Lumos Solem (działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych). Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.
Dostępność: wszyscy

Mobiliarbus
Opis: Służy do poruszania przedmiotów.
Dostępność: wszyscy

Nox
Opis: Odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
Dostępność: wszyscy

Perriculum
Opis: Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwony snop iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca).
Dostępność: wszyscy

Pulex
Wymowa: Wskazując na dany obiekt, należy wypowiedzieć inkantację zaklęcia, akcentując na „x”
Opis: Zaklęcie równie dowcipne co przydatne. Użyte na niewielkim przedmiocie powoduje, że ów obiekt odskakuje kilka metrów dalej. Doskonałe aby utrudnić przeciwnikowi zdobycie przedmiotu. Choć przypomina nieco zaklęcie Expeliarmus, to jednak jest znacznie dyskretniejsze. Ciekawostka: podstawowe zaklęcie do magicznej gry w "żabki".
Dostępność: wszyscy

Reparo
Opis: Naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary).
Dostępność: wszyscy

Sarcina
Wymowa: wymawiane z długim dźwięcznym r. Zaklęcie może być łatwo stosowane niewerbalnie.
Opis: Proste i szybkie zaklęcie pozwalające nam zapakować dowolny przedmiot, jeśli tylko leży on swobodnie rozłożonym opakowaniu. Doskonałe do pakowania gwiazdkowych prezentów bez kleju i sznurka. Bardziej pomysłowi mogą to wykorzystać w formie psikusa, gdy ktoś stanie na dywanie lub przy arrasie.
Dostępność: wszyscy

Sezam Materio
Opis: Usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohamora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.
Dostępność: wszyscy


Spacio Liberant*
Zasady rzucania zaklęcia: Należy wskazać miejsce, na które chcemy rzucić zaklęcie i pamiętać, by przy wymawianiu "liberant" położyć duży nacisk na "li".
Opis działania: Przydatne, jeśli chcemy zrobić "porządek" z rzeczami, które zagracają jakieś przejście, albo walają się niepotrzebnie na podłodze. Owe przedmioty po rzuceniu zaklęcia zostają odrzucone na boki, lądując kilka metrów dalej. Może nie jest to wybitne zaklęcie do utrzymania porządku, ale przynajmniej jako tako usuwa walające się na ziemi książki, ukazując wolną przestrzeń.
* Przy odrobinie finezji można użyć go również w walce.
Dostępność: wszyscy

Tergeo
Opis: Usuwa różne substancje np. kurz, krew. Podobne zaklęcie to Chłoszczyść.
Dostępność: wszyscy

Waddiwasi
Opis: Odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.
Dostępność: wszyscy

Wingardium Leviosa
Opis: Unosi wskazany obiekt.
Dostępność: wszyscy

UCZNIOWIE I ROKU

-*-BRAK-*-

UCZNIOWIE II ROKU

Volate Asenderay
Opis: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Dostępność: uczniowie od II roku

UCZNIOWIE III ROKU

Carpe Retractum
Opis: Zaklęcie służące do przyciągania przedmiotów oraz służące jako lina do przemieszczania się.
Dostępność: uczniowie od III roku

Dilato
Wymowa: Wypowiadając formułę, należy wyraźnie zaakcentować melodyjnie -a- i stuknąć w przedmiot.
Opis: Zaklęcie rozkładające. Pozwala na rozłożenie każdego przedmiotu i urządzenia, które nie zostało magicznie zabezpieczone. Im więcej części posiada przedmiot, tym więcej razy należy powtórzyć zaklęcie, prowadząc do rozkładu na coraz prostsze części. Sposobem na ponowne złożenie jest zaklęcie Reparo.
Dostępność: uczniowie od III roku

Depulso*
Opis: Służy do przesuwania obiektów, w tym przełączania oddalonych od czarodzieja przycisków i dźwigni. Nadaje się ponadto do rozbijania przedmiotów.
*Możliwy do zastosowania w walce.
Dostępność: uczniowie od III roku

Gladius*
Opis: Czar zamrażający – może zamrozić wodę, w tym płynącą i to na dużej powierzchni, doskonały do walki z ognistymi stworzeniami, zdolny zamrozić ogień o średniej wielkości (ognisko)
*Możliwy do zastosowania w walce.
Dostępność: uczniowie od III roku

UCZNIOWIE IV ROKU

Accio
Opis: Sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Carpe Retractum.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Caroagri
Wymowa: Zaklęcie niewerbalne, do którego pomyślawszy formułę, należy wycelować różdżkę w cel, który ma zostać zaczarowany. Działa na wszystkie istoty żywe i ... nie tylko.
Opis: Odrobinę zabawny urok botaniczny, którego efektem są marchewki wyrastające z uszu i nosa. Co ciekawe im intensywniej się wyrywa ów marchewki, tym szybciej i bujniej odrastają. Efekty niedokładnego rzucenia uroku mogą prowadzić do wyrastania samej natki, zmiany koloru skóry na marchwiowy, czy przefarbowanie włosów na zielono.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Colloportus
Opis: Zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Episkey
Opis: Niweluje (leczy) uszkodzenia ciała.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Ferula
Opis: Opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Dostępność: uczniowie od IV roku

Flaglaxiam
Wymowa: Celując w płomienie wystarczy pomyśleć formułę. Ogień przez sekundę po rzuceniu zaklęcia przybiera błękitną barwę, aby po chwili wrócić do normalnego stanu.
Opis: Zaklęcie zmrożenia płomieni. Sprawia, że płomienie tracą swoją temperaturę, a jedyne odczucia z nim związane to umiarkowane ciepło i łaskotanie. Zaklęcie wyjątkowo popularne w średniowieczu.
* Może posłużyć jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Flagrante
Opis: Zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Dostępność: uczniowie od IV roku

Geminio
Opis: Powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Dostępność: uczniowie od IV roku

Impedimento
Opis: Na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie od IV rokui

UCZNIOWIE V ROKU

Anapneo
Wymowa: -Anapneo-.
Opis: przeczyszcza drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
Dostępność: uczniowie od V roku

Bąblogłowy
Opis: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Dostępność: uczniowie od V roku

Enervate
Opis: Uzdrawia (leczy) i regeneruje. Zaklęciem o działaniu regenerującym jest również Renervate.
Dostępność: uczniowie od V roku

Incarcerous
Opis: powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie od V roku

Incendio
Opis: Zaklęciem o działaniu podpalającym, nie wymagające drewna, czy materiałów łatwopalnych.
Dostępność: uczniowie od V roku

Incursius
Opis: Wyczarowuje magiczne kajdany, które pozwalając spętać przeciwnika. Rzucający zaklęcie ma przy tym władzę nad kajdanami, mogąc oplatać przeciwnika w określony przez siebie sposób.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie od V roku

Magxis
Wymowa: Celując w korzenie roślin, należy wycelować różdżką i wypowiedzieć zaklęcie, po którym koniec różdżki powinien rozbłysnąć zielonym światłem.
Opis: Zaklęcia żarłoczności. Przypomina odrobinę zaklęcie przyspieszonego wzrostu, jednak dotyczy głównie botaniki. Polega ono na wzmożonym przyswajaniu składników mineralnych i wzroście znacznie ponad naturalne rozmiary.
Dostępność: uczniowie od V roku

Mobilicorpus
Opis: Przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
*Domyślcie się do czego może posłużyć...
Dostępność: uczniowie od V roku

Silencio
Opis: w przeciwieństwie do podobnych zaklęć - Quietus czy Muffilato - wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.
* Doskonale działa jako defensywa przeciwko zaklęciom wymagającym werbalizacji.
Dostępność: uczniowie od V roku

Videre Visum
Opis: Czar obszarowy, wymagający czasu i koncentracji. Aby działał należy go podtrzymywać. Ujawnia on działanie magii wskazując jej źródło. nie interpretuje jednak jej działania. Jest to typowe wykrycie magii, nawet tej zakamuflowanej. Jest też szczególnie przydatny w przypadku iluzji.
Dostępność: uczniowie od V roku


Upiorogacek
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne).
Opis: Zaklęcie stosowane głównie dla żartu, wywołuje obrazy potwornych mar i zjaw rodem z koszmarów.
Dostępność: uczniowie od V roku

UCZNIOWIE VI ROKU

Cave Inimicum
Opis: Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Homenum Revelio
Opis: Ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Muffliato
Opis: Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi). Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.
Dostępność: uczniowie od VI roku

Nonpercus
Opis: Zaklęcie ujawniające, anulujące skutek zaklęcia zwodzącego. Użycie zaklęcia objawia się cichym trzaskiem, przywodzącym na myśl pęknięcie szkiełka.
Dostępność:uczniowie od VI roku

UCZNIOWIE VII ROKU

Protego Totalum
Opis: Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Dostępność: uczniowie od VII roku

Repello Mugoletum
Opis: Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Dostępność: uczniowie od VII roku

Salvio Hexia
Opis: Ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Dostępność: uczniowie od VII roku,

DOROŚLI

Decersus
Wymowa i ruchy różdżką: Celując w wybraną osobę lub wykonując obroty wkoło obiektu, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę, czego efektem jest aura niebieskiego światła, roztaczająca się początkowo wkoło obszaru objętego anty-deportacją.
Opis: Zaklęcie anty-deportacyjne. Uniemożliwia teleportowanie się. Zaklęcie można rzucić na określoną przestrzeń lub na konkretną osobę.
Dostępność: dorośli

Deletrius
Opis: Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie Fideliusa
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne).
Opis: bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie zwodzące
Opis: Jedno z najsilniejszych zaklęć zwodzących, przeznaczone do małych i średnich powierzchni. Przedmiot lub osoba na którą zostanie rzucone staje się bardzo trudno dostrzegalna, a wręcz niewidzialna, ponieważ opanowanie tego zaklęcia do perfekcji gwarantuje tak wysoki wskaźnik niewidzialności, że nie da się dostrzec nawet własnej ręki. Zaklęcie znacznie trwalsze i solidniejsze od zaklęcia kameleona. Osoba jest praktycznie nie do zauważenia, nawet podczas poruszania się.
*Ma zastosowania defensywne.
Dostępność: dorośli

Zaklęcie Kameleona
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewerbalne).
Opis: kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
Dostępność: dorośli

Legilimens
Opis: Umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Dostępność: dorośli

Novo Aperio
Wymowa: Wypowiadając formułę, należy dźgnąć powietrze różdżką, cały czas celując w obiekt.
Opis: Zaklęcie odesłania. Podstawowe zaklęcie odczarowujące, pozwalające zdjąć słabe czary i uroki z przedmiotów. Efekt pomyślnie zdjętego czaru to chwilowe błękitne światło, emanujące z przedmiotu. Jeśli jednak rozbłysk będzie czerwony lub nie nastąpi wcale, oznacza to iż przedmiot nie dał się odczarować lub nie był zaczarowany.
Dostępność: dorośli

Obliviate
Opis: Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Dostępność: dorośli

Priori Incantatem
Opis: Wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Dostępność: dorośli

Sentignis*
Wymowa i ruchy różdżką: Zaklęcie niewerbalne, wymagające jedynie wycelowania w dany obiekt i pomyślenia formuły.
Opis: Zaklęcie poparzenia. Osoba na które zostanie rzucone, czuje przez kilka sekund uczucie podobne do rzucenia w płomienie. Zaklęcie nie zostawia żadnych widocznych śladów, właśnie dlatego używa się go często jako tortury.
* Przy odrobinie finezji można użyć go również w walce.
Dostępność: dorośli

Spatium
Opis: Zaklęcie łamania przestrzeni. Działa choćby w przypadku pokoju życzeń
Dostępność: dorośli

Reperio Utor
Opis: Czar punktowy, wymagający czasu i koncentracji. Działa jedynie na jeden przedmiot, lub konkretny obłożony czarem obszar. Aby działał należy go podtrzymywać. Pozwala na stwierdzenie natury danego czaru. Działa niczym wizja, ukazująca sposób działania zaklęcia, lub w przypadku prostszych czarów ujawniająca jego nazwę, o ile jest ona znana rzucającemu. Zależnie od czasu poświęconego na rzucenie czaru i ilości własnej mocy ( tak Panie i Panowie to bardzo męczące zaklęcie) możemy poznać mniej lub więcej szczegółów – np.: kiedy rzucono czar.
Dostępność: dorośli

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Spis Zaklęć - Magia Prosta
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zaklęcia i uroki
» Spis zaklęć
» Spis zaklęć
» Spis Zaklęć
» Podręcznik do Zaklęć Podstawowych

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lumos Maxima :: Start :: ABC Gry :: Zaklęcia-
Skocz do: